Obchodné podmienky

Obchodné podmienky

Všeobecné obchodné podmienky

Maroš Pecho PECHO CRYSTAL



(ďalej v texte tiež ako „VOP“)



Článok I.

Úvodné ustanovenia

  1. Maroš Pecho PECHO CRYSTAL, s miestom podnikania Veľká okružná 1022/2, 958 01 Partizánske, IČO: 30044651, je podnikateľom zaoberajúcim sa brúsením skla, sprostredkovaním obchodu mimo činností vyžadujúcich zvláštne povolenia a kúpou tovaru na účely jeho predaja konečnému spotrebiteľovi (maloobchod) alebo iným prevádzkovateľom živnosti (veľkoobchod).
  2. Predmetom týchto VOP je úprava vzájomných práv a povinností obchodníka a spotrebiteľa pri nákupe tovaru spotrebiteľom  prostredníctvom internetového obchodu www.pechocrystal.sk, a to spôsobom bližšie špecifikovaným v týchto VOP.
  3. Ďalšie kontaktné údaje na obchodníka sú nasledujúce: telefónne číslo: +421902226487, email: hmcrystalpe@gmail.com
  4. Orgán dozoru, ktorý vykonáva dohľad nad obchodníkom je: Slovenská obchodná inšpekcia (SOI), Inšpektorát SOI pre Trenčiansky kraj, Hurbanova 59, 911 01 Trenčín.



Článok II.
Spotrebiteľ a jeho práva

  1. Na účely týchto VOP sa za spotrebiteľa považuje kupujúci pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy. 
  2. Spotrebiteľ pri vzniku vzťahu s obchodníkom odovzdáva obchodníkovi svoje kontaktné údaje ako aj údaje a informácie potrebné na bezproblémové vybavenie objednávky, prípadne údaje, ktoré chce mať uvedené na nákupných dokladoch, a to v rozsahu požiadaviek a úpravy obsiahnutej v týchto VOP.
  3. Právne vzťahy obchodníka so spotrebiteľom výslovne neupravené týmito VOP sa riadia príslušnými ustanoveniami zákona č. 40/1964 Z. z. Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov (ďalej aj „Občiansky zákonník“) a zákona č.108/2024  Z. z. o ochrane spotrebiteľa v znení neskorších predpisov (ďalej aj „Zákon o ochrane spotrebiteľa“). 
  4. Spotrebiteľ si je vedomý, že mu kúpou produktov, ktoré sú v obchodnej ponuke obchodníka v zmysle týchto VOP, nevznikajú žiadne práva na používanie registrovaných značiek, ochranných známok, obchodných názvov, firemných lôg či patentov obchodníka , jeho dodávateľov ani iných subjektov.

 

Článok III.

Objednávka

  1. Kúpna zmluva je uzavretá záväzným akceptovaním návrhu na uzatvorenie kúpnej zmluvy spotrebiteľa obchodníkom vo forme e-mailovej správy spotrebiteľa zaslanej obchodníkovi a/alebo vo forme spotrebiteľom vyplneného a odoslaného formulára na internetovej stránke obchodníka a/alebo vo forme telefonickej objednávky spotrebiteľa obchodníkovi (ďalej len "objednávka").
  2. Pri každej objednávke spotrebiteľ uvedie meno a priezvisko, telefónne číslo a e-mailovú adresu, dodaciu a fakturačnú adresu. Ďalej spotrebiteľ uvedie názov tovaru, popis tovaru, počet kusov, spôsob dopravy, spôsob platby a dátum vystavenia objednávky. Objednávka riadne vyplnená a vyhotovená prostredníctvom e-shop formulára objednávky tieto podmienky spĺňa automaticky. Údaje uvádzané v objednávkach budú v zmysle zákona č. 18/2018  Z. z. o ochrane osobných údajov použité v rámci založeného vzťahu medzi obchodníkom  a spotrebiteľom , a to v rozsahu a na účely uvedené v týchto VOP a nebudú poskytnuté tretej osobe (s výnimkou osôb zabezpečujúcich ich spracúvanie, vybavovanie objednávok, prepravu tovaru a prípadné reklamácie tovaru).
  3. Záväzným akceptovaním objednávky spotrebiteľa  obchodníkom je e-mailové potvrdenie obchodníkom  spotrebiteľovi  o akceptovaní objednávky po predchádzajúcom prijatí objednávky obchodníkom a po overení dostupnosti tovaru, platných cien a termínu dodania tovaru požadovaného spotrebiteľom  označené ako "potvrdenie objednávky". V prípade zistenia vyššej ceny má obchodník povinnosť vyžiadať od zákazníka súhlas so zmenou ceny podľa aktuálneho cenníka pred potvrdením objednávky. Až udelením súhlasu zákazníka so zmenou ceny a následným potvrdením (akceptovaním) objednávky zo strany obchodníka sa zmluvný vzťah považuje za uzavretý. Na e-mailovú adresu spotrebiteľa mu budú v prípade potreby zasielané všetky ďalšie informácie ohľadom jeho objednávky.
  4. Spotrebiteľ má právo stornovať objednávku bez poplatku do 24 hodín od momentu, kedy obchodník odoslal e-mailovú správu potvrdzujúcu doručenie objednávky v zmysle ods. 3. tohto článku, ak v čase stornovania ešte nedošlo k uzatvoreniu kúpnej zmluvy. V prípade stornovania objednávky po tom, čo došlo k uzatvoreniu kúpnej zmluvy, aplikujú sa ustanovenia týchto VOP o odstúpení od zmluvy. Stornovanie je vylúčené v prípade objednávky tovaru zhotoveného podľa osobitných požiadaviek spotrebiteľa, tovaru vyrobeného na mieru alebo tovaru určeného osobitne pre jedného spotrebiteľa. Objednávku je možné stornovať výlučne písomnou formou (faxom, e-mailom), a to doručením písomného storna s číslom objednávky v uvedenej lehote obchodníkovi Potvrdenie stornovania oznámi obchodník spotrebiteľovi  tiež výlučne písomnou formou na niektorý z kontaktov uvedených v objednávke. Písomná forma sa vyžaduje z dôvodu doložiteľného dokladu storna pre obchodníka a zastavenia vybavovania objednávky. V prípade stornovania objednávky obchodník  neúčtuje spotrebiteľovi žiadne poplatky súvisiace so zrušením objednávky. V prípade, že spotrebiteľ zaplatil obchodníkovi kúpnu cenu alebo jej časť v čase do zrušenia objednávky, obchodník vráti už zaplatenú kúpnu cenu alebo jej časť v lehote do 14 dní od zrušenia objednávky prevodom na bankový účet obchodníka, pokiaľ si zmluvné strany nedohodnú iný spôsob vrátenia kúpnej ceny.
  5. V momente, kedy je tovar pripravený na dopravu a/alebo doručenie, zašle obchodník spotrebiteľovi informačný e-mail o termíne doručenia alebo lehote osobného odberu (ďalej len "informačný e-mail o dodaní").
  6. Spotrebiteľ berie na vedomie, že obchodník  nie je povinný uzavrieť kúpnu zmluvu so spotrebiteľom, a to najmä, ak ide o osobu, ktorá predtým podstatným spôsobom porušila kúpnu zmluvu alebo tieto VOP alebo vo vzťahu k obchodníkovi porušovala dobré mravy. Obchodník si vyhradzuje právo vybraný tovar spotrebiteľovi nedodať, a to najmä v prípade, že po odoslaní objednávky došlo k vypredaniu tovaru, tovar sa už nedodáva, nevyrába alebo z technických alebo objektívnych príčin nie je možné tovar dodať za podmienok dohodnutých v objednávke alebo v termíne dodania. Obchodník  sa zaväzuje v týchto prípadoch vrátiť spotrebiteľovi už zaplatenú kúpnu cenu, pričom úhrada platby za produkt pri odstúpení od zmluvy platená v hotovosti sa zaokrúhľuje na 5 eurocentov.
  7. Uzavretím kúpnej zmluvy spotrebiteľ  súhlasí s týmito VOP a vyhlasuje, že mal možnosť sa s týmito VOP zoznámiť pred jej uzavretím.

 

Článok IV.

Práva a povinnosti obchodníka 

  1. Obchodník  je povinný:
  1. dodať na základe objednávky potvrdenej obchodníkom spotrebiteľovi tovar v dohodnutom množstve, kvalite a termíne a zabaliť ho a vybaviť na prepravu spôsobom potrebným na jeho uchovanie a ochranu
  2. zabezpečiť, aby dodaný tovar spĺňal platné právne predpisy SR,
  3. odovzdať spotrebiteľovi  najneskôr spolu s tovarom v písomnej alebo elektronickej podobe všetky doklady potrebné na prevzatie a užívanie tovaru a ďalšie doklady v súlade s platnými a účinnými právnymi predpismi (návody v slovenskom jazyku, daňový doklad).
  1. Obchodník  má právo na riadne a včasné zaplatenie kúpnej ceny od spotrebiteľa za dodaný tovar.
  2. Obchodník má právo stornovať objednávku, ak z dôvodu vypredania zásob alebo nedostupnosti tovaru nie je schopný dodať tovar spotrebiteľovi v lehote určenej týmito obchodnými podmienkami alebo v cene, ktorá je uvedená v internetovom obchode, pokiaľ sa so spotrebiteľom nedohodne na náhradnom plnení. O stornovaní objednávky bude spotrebiteľ informovaný telefonicky alebo e-mailom a v prípade úhrady kúpnej ceny alebo jej časti mu budú finančné prostriedky vrátené v lehote do 14 dní na ním určený účet, pokiaľ sa s obchodníkom  nedohodne inak.

Článok V.

Práva a povinnosti spotrebiteľa 

  1. Spotrebiteľ  je povinný:
  1. prevziať zakúpený alebo objednaný tovar,
  2. zaplatiť obchodníkovi dohodnutú kúpnu cenu v dohodnutej lehote splatnosti vrátane nákladov na doručenie tovaru,
  3. nepoškodzovať dobré obchodné meno obchodníka,
  4. potvrdiť v dodacom liste prevzatie tovaru svojím podpisom alebo podpisom ním poverenej osoby.
  1. Spotrebiteľ  má právo na dodanie tovaru v množstve, kvalite, termíne a mieste dohodnutom zmluvnými stranami v záväznom potvrdení objednávky.

Článok VI.

Dodacie a platobné podmienky

  1. Obchodník  sa zaväzuje dodať spotrebiteľovi tovar bez zbytočného odkladu, najneskôr do 30 dní odo dňa uzavretia zmluvy.
  2. Spotrebiteľ  je povinný voľbu spôsobu dodania tovaru vykonať pri vyhotovovaní objednávky, a to v rozsahu aktuálnych možností uvedených v e-shope v momente vyhotovovania objednávky. Obchodník a spotrebiteľ si týmto spôsobom dohodnú miesto pre vyzdvihnutie/odber alebo dodanie tovaru. Ak si strany toto miesto výslovne nedohodnú alebo v e-shope nebude umožnená voľba spôsobu dodania tovaru alebo v prípade vzniku pochybností platí, že dodanie tovaru bude realizované osobným prevzatím tovaru spotrebiteľom v prevádzkarni obchodníka na adrese Veľká okružná 1107/15, 958 01 Partizánske (ďalej aj „prevádzkareň“).
  3. Spôsoby platieb akceptované obchodníkom  sú: platba na dobierku (spoplatnená podľa aktuálneho cenníka zásielkovej spoločnosti), platba prevodom na účet.
  4. V prípade, ak spotrebiteľ zaplatí obchodníkovi za tovar bezhotovostne, kúpna cena sa považuje za uhradenú okamihom pripísania peňažných prostriedkov v prospech bankového účtu obchodníka; peňažné prostriedky musia byť takto pripísané najneskôr pri prevzatí tovaru spotrebiteľom.
  5. Spotrebiteľ je povinný prevziať tovar v mieste, ktoré je uvedené v potvrdení objednávky obchodníka.
  6. Spoločne s tovarom bude spotrebiteľovi dodaný záručný list. Pokiaľ nebude spoločne s tovarom dodaný záručný list, nahrádza ho faktúra alebo predajný doklad z pokladne obchodníka 
  7. Obchodník  je povinný dodať spotrebiteľovi  tovar, ktorý je v súlade s kúpnou zmluvou a bez vád. Pri preberaní tovaru je spotrebiteľ povinný skontrolovať mechanickú neporušenosť a kompletnosť zásielky. Pokiaľ je zásielka viditeľne poškodená a/alebo zničená, spotrebiteľ ihneď kontaktuje obchodníka a so zasielateľskou spoločnosťou spíše "Záznam o škode na zásielke".
  8. Ak spotrebiteľ tovar neprezrie alebo nezariadi, aby sa prezrel v čase prechodu nebezpečenstva škody na tovare, môže uplatniť nároky z vád zistiteľných pri tejto prehliadke, len keď preukáže, že tieto vady mal tovar už v čase prechodu nebezpečenstva škody na tovare.
  9. Spotrebiteľ môže uplatňovať práva zo zodpovednosti za vady, len ak vadu vytkol u obchodníka do dvoch mesiacov od zistenia vady, najneskôr do uplynutia 24 mesiacov od prevzatia veci. Ak v tejto lehote vadu nevytkne, práva zo zodpovednosti za vady zaniknú.
  10. Vlastnícke právo k predanej veci a nebezpečenstvo náhodnej skazy, náhodného zhoršenia a straty veci prechádza na spotrebiteľa okamihom dodania.

 

Článok VII.

Zodpovednosť za vady a reklamácia vád

  1. Záručná doba na tovar je 24 mesiacov s výnimkami stanovenými príslušnými právnymi predpismi. Záručná doba začína plynúť okamihom prevzatia tovaru spotrebiteľom. V prípade, ak bola spotrebiteľovi pre vadu tovaru poskytnutá zľava z kúpnej ceny, spotrebiteľ nemá právo uplatňovať nároky z vád tovaru pre túto vadu. Spotrebiteľ nemá právo uplatniť záruku na chyby, o ktorých bol obchodníkom v dobe uzatvárania zmluvy upozornený, alebo o ktorých s prihliadnutím k okolnostiam, za ktorých bola kúpna zmluva uzatvorená, musel vedieť.
  2. Počas záručnej doby má spotrebiteľ právo na bezplatné odstránenie chyby po predložení tovaru vrátane príslušenstva obchodníkovi spolu s dokladom o zaplatení. Spotrebiteľ má právo zvoliť si odstránenie vady výmenou veci alebo opravou veci. Spotrebiteľ si nemôže zvoliť spôsob odstránenia vady, ktorý nie je možný alebo ktorý by v porovnaní s druhým spôsobom odstránenia vady spôsobil obchodníkovi  neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti, najmä na hodnotu, ktorú by mala vec bez vady, na závažnosť vady a na skutočnosť, či by druhý spôsob odstránenia vady spôsobil spotrebiteľovi značné ťažkosti.
  3. Na základe rozhodnutia spotrebiteľa, ktoré zo svojich práv v zmysle ust. § 623 Občianskeho zákonníka uplatňuje, je obchodník povinný vydať spotrebiteľovi potvrdenie o vytknutí vady, v ktorom obchodník popíše spotrebiteľom označené vady a uvedie lehotu, v ktorej vadu v súlade s § 507 ods. 1 Občianskeho zákonníka odstráni, ktorá nesmie byť dlhšia ako 30 dní, ak dlhšia lehota nie je odôvodnená objektívnym dôvodom, ktorý obchodník nemôže ovplyvniť. Ak obchodník odmietne zodpovednosť za vady, dôvody odmietnutia písomne oznámi spotrebiteľovi. O ukončení reklamačného konania a výsledku reklamácie informuje obchodník spotrebiteľa e-mailom.
  4. Ak spotrebiteľ reklamáciu tovaru uplatnil po 12 mesiacoch od uzavretia kúpnej zmluvy a obchodník ju zamietol, je obchodník povinný v doklade o vybavení reklamácie uviesť, komu môže spotrebiteľ  zaslať tovar na odborné posúdenie. Ak spotrebiteľ  tovar zašle na odborné posúdenie určenej osobe uvedenej v doklade o vybavení reklamácie, náklady odborného posúdenia tovaru, ako aj všetky ostatné s tým súvisiace účelne vynaložené náklady znáša obchodník  bez ohľadu na výsledok odborného posúdenia. Ak spotrebiteľ  odborným posúdením preukáže zodpovednosť obchodníka  za reklamovanú chybu tovaru, môže reklamáciu uplatniť znova; počas vykonávania odborného posúdenia tovaru záručná doba neplynie. Obchodník je povinný spotrebiteľovi uhradiť do 14 dní odo dňa znova uplatnenej reklamácie všetky náklady vynaložené na odborné posúdenie tovaru, ako aj všetky s tým súvisiace účelne vynaložené náklady. Znova uplatnenú reklamáciu nemožno zamietnuť.
  5. Záručná doba sa predlžuje o dobu, po ktorú bol tovar v záručnej oprave, a to od okamihu prevzatia tovaru do oprávnenej reklamácie, až do doby, kedy bola spotrebiteľovi  zaslaná výzva na vyzdvihnutie tovaru zo záručnej opravy. V prípade výmeny tovaru získava spotrebiteľ  na nový tovar záruku v dĺžke 24 mesiacov.
  6. Záruka sa nevzťahuje na opotrebenie tovaru spôsobené jeho obvyklým užívaním alebo na vady, ktoré vznikli neodbornou manipuláciou s tovarom počas prepravy tovaru spotrebiteľom .
  7. Ak spotrebiteľ  nie je spokojný so spôsobom, ktorým obchodník  vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa spotrebiteľ  domnieva, že obchodník  porušil jeho práva, spotrebiteľ  má právo obrátiť sa na obchodníka  so žiadosťou o nápravu (ďalej aj “žiadosť o nápravu”). Ak obchodník  na žiadosť o nápravu odpovedal zamietavo alebo na ňu neodpovedal do 30 dní odo dňa jej odoslania spotrebiteľom obchodníkovi, spotrebiteľ  má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu (ďalej aj “návrh”) v zmysle zákona č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov (ďalej aj “zákon č. 391/2015 Z. z.”), a to príslušnému subjektu alternatívneho riešenia sporov, ktorým je v danom prípade Slovenská obchodná inšpekcia alebo iná príslušná oprávnená právnická osoba zapísaná v zozname subjektov alternatívneho riešenia sporov vedeného Ministerstvom hospodárstva Slovenskej republiky, ktorý je zverejnený na internetovej stránke Ministerstva hospodárstva SR (www.mhsr.sk), alebo prostredníctvom platformy alternatívneho riešenia sporov online, ktorá je dostupná na webovej stránke www.ec.europa.eu/consumers/odr/. Ak sú na alternatívne riešenie sporu príslušné viaceré subjekty alternatívneho riešenia sporov, spotrebiteľ má právo voľby, ktorému z nich návrh podá. Možnosť spotrebiteľa  obrátiť sa na súd nie je podaním návrhu dotknutá. Všetky ďalšie informácie ohľadne alternatívneho riešenia sporov medzi obchodníkom a spotrebiteľom  vyplývajúcich z kúpnej zmluvy alebo súvisiacich s kúpnou zmluvou sú uvedené na internetovej stránke Ministerstva hospodárstva SR www.mhsr.sk a v zákone č. 391/2015 Z. z.

 

Článok VIII.
Ochrana osobných údajov a zasielanie obchodných oznámení

  1. Obchodník spracúva osobné údaje podľa Podmienok ochrany osobných údajov zverejnených na internetovom portáli Obchodníka.

 

Článok IX.

Odstúpenie od kúpnej zmluvy

  1. Obchodník je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy z dôvodu vypredania zásob, nedostupnosti tovaru, alebo ak výrobca, dovozca alebo dodávateľ tovaru dohodnutého v kúpnej zmluve prerušil výrobu alebo vykonal také závažné zmeny, ktoré znemožnili realizáciu splnenia povinností obchodníka vyplývajúcich z kúpnej zmluvy alebo z dôvodov vyššej moci, alebo ak ani pri vynaložení všetkého úsilia, ktoré možno od neho spravodlivo požadovať, nie je schopný dodať tovar spotrebiteľovi v lehote určenej týmito obchodnými podmienkami alebo v cene, ktorá je uvedená v internetovom obchode. Obchodník  je povinný o tejto skutočnosti okamžite informovať spotrebiteľa a vrátiť mu už zaplatenú zálohu za tovar dohodnutý v kúpnej zmluve v lehote do 14 dní od oznámenia o odstúpení od zmluvy, a to prevodom na účet určený spotrebiteľom. Obchodník je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy aj v prípade, ak spotrebiteľ neprevzal tovar do piatich pracovných dní odo dňa, kedy bol spotrebiteľ povinný tento tovar prevziať.
  2. Spotrebiteľovi  vzniká právo na odstúpenie od kúpnej zmluvy bez uvedenia dôvodu za podmienok upravených zákonom o ochrane spotrebiteľa, a to do 14 dní odo dňa prevzatia tovaru spotrebiteľom. Formulár na odstúpenie sa nachádza TU. Ak v tejto lehote spotrebiteľ odstupuje z dôvodu, že tovar má vady, obchodník  odporúča túto skutočnosť v odstúpení uviesť. Odstúpenie od zmluvy musí byť uskutočnené písomnou formou (e-mailom, písomnou zásielkou). Odstúpenie od zmluvy musí obsahovať všetky údaje slúžiace k identifikácii tovaru, spotrebiteľa a obchodníka  a musí byť v prípade podania písomnou zásielkou odoslané vo vyššie uvedenej lehote na poštovú prepravu na adresu prevádzkarne, prípadne miesta podnikania obchodníka uvedené v čl. I. ods. 1 týchto VOP. Lehota na odstúpenie od zmluvy sa považuje za zachovanú, ak oznámenie o odstúpení od zmluvy bolo odoslané Obchodníkovi najneskôr v posledný deň lehoty na odstúpenie od kúpnej zmluvy podľa týchto VOP. Spotrebiteľ  je povinný vrátiť tovar obchodníkovi  najneskôr do 14 dní odo dňa odstúpenia od zmluvy zaslaním tovaru späť obchodníkovi alebo jeho odovzdaním obchodníkovi  alebo ním poverenej osobe na prevzatie tovaru v prevádzkarni obchodníka. Lehota na vrátenie tovaru obchodníkovi  sa považuje za zachovanú, ak bol tovar odovzdaný na prepravu najneskôr v posledný deň lehoty. Pokiaľ je predmetom zásielky a odstúpenia tovar, ktorý vyžaduje osobitnú opatrnosť pri jeho manipulácií a preprave, je spotrebiteľ  povinný urobiť vhodné opatrenia na predchádzanie vzniku škôd na predmete zásielky, prípadne zásielku aj poistiť.
  3. Odstúpenie od kúpnej zmluvy prostredníctvom formulára na odstúpenie od zmluvy podľa prechádzajúceho bodu týchto všeobecných obchodných podmienok musí obsahovať údaje v ňom požadované, a to najmä presnú špecifikáciu tovaru, dátum objednania, meno a priezvisko, adresu, dátum a podpis spotrebiteľa, spôsob, akým má obchodník  vrátiť už prijaté plnenie (najmä číslo účtu). Pokiaľ spotrebiteľ v súvislosti s odstúpením vracia tovar prostredníctvom Slovenskej pošty, a. s., môže tak urobiť len prostredníctvom služby s názvom „Balík na adresu“. Tovar zaslaný spotrebiteľom  prostredníctvom služby s názvom „Balík na poštu“, ako aj zásielky na dobierku obchodník nepreberá.
  4. Spotrebiteľ nemôže odstúpiť od kúpnej zmluvy, predmetom ktorej je dodanie tovaru vyrobeného podľa špecifikácií spotrebiteľa alebo tovaru vyrobeného na mieru.
  5. Po odstúpení od zmluvy obchodník vráti spotrebiteľovi všetky platby, ktoré spotrebiteľ  preukázateľne uhradil v súvislosti s uzavretím zmluvy, najmä kúpnu cenu vrátane nákladov na doručenie tovaru. Obchodník  však nie je povinný uhradiť spotrebiteľovi  dodatočné náklady, ak si spotrebiteľ zvolil iný spôsob doručenia, ako je najlacnejší bežný spôsob doručenia ponúkaný obchodníkom . Dodatočnými nákladmi sa rozumie rozdiel medzi nákladmi na dodanie, ktoré si zvolil spotrebiteľ, a nákladmi na najlacnejší bežný spôsob dodania ponúkaný obchodníkom. Úhrada bude uskutočnená rovnakým spôsobom, aký spotrebiteľ použil pri platbe obchodníkovi, ak spotrebiteľ  neuviedol iný spôsob úhrady vo formulári na odstúpenie od zmluvy, tým nie je dotknuté právo obchodníka dohodnúť sa so spotrebiteľom na inom spôsobe úhrady, ak spotrebiteľovi nebudú v súvislosti s úhradou účtované žiadne poplatky Platba za zakúpený tovar bude obchodníkom uhradená spotrebiteľovi až po doručení vráteného tovaru späť na adresu obchodníka alebo po predložení dokladu preukazujúceho zaslanie tovaru späť podľa toho, čo nastane skôr.
  6. V prípade, že spotrebiteľ  odstúpi od zmluvy v zmysle bodu 2 tohto článku VOP a doručí obchodníkovi tovar, ktorý je použitý a/alebo poškodený alebo neúplný alebo hodnota predmetného tovaru je znížená v dôsledku takého zaobchádzania s tovarom, ktoré je nad rámec zaobchádzania potrebného na zistenie vlastností a funkčnosti tovaru, má obchodník  voči spotrebiteľovi  nárok na náhradu škody vo výške hodnoty opravy tovaru a uvedenia tovaru do pôvodného stavu, resp. obchodník  má právo požadovať od spotrebiteľa preplatenie zníženia hodnoty tovaru.



Článok X.

Záverečné ustanovenia

  1. Tieto VOP nadobúdajú platnosť a účinnosť okamihom zverejnenia na webovej stránke internetového obchodu obchodníka  a sú záväzné v znení uvedenom na webovej stránke internetového obchodu obchodníka  v deň odoslania objednávky spotrebiteľovi s výnimkou, ak je medzi oboma stranami dohodnuté inak.
  2. Odoslaním objednávky spotrebiteľ  bez výhrad akceptuje všetky ustanovenia VOP a reklamačného poriadku, ktorý je ich súčasťou v znení platnom v deň odoslania predmetnej objednávky a spotrebiteľ  zároveň potvrdzuje, že sú mu ich ustanovenia zrozumiteľné a bude sa nimi spravovať.
  3. Úplné znenie VOP v platnom a účinnom znení je dostupné okrem webovej stránky obchodníka  aj v listinnej podobe v prevádzkarni obchodníka.
  4. Obchodník  je viazaný svojou ponukou tovaru vrátane jeho ceny od odoslania potvrdenia objednávky spotrebiteľovi  až do doby dodania tovaru spotrebiteľovi , pokiaľ neustanovujú niektoré ustanovenia VOP v zvláštnom prípade inak. Odoslanou objednávkou je spotrebiteľ viazaný do doby ustanovenej na dodanie tovaru.
  5. Akékoľvek spory zo vzťahu založeného medzi obchodníkom a spotrebiteľom  v zmysle týchto VOP sa zmluvné strany zaväzujú riešiť predovšetkým dohodou.
  6. Práva spotrebiteľa vo vzťahu k obchodníkovi  vyplývajúce zo Zákona o ochrane spotrebiteľa zostávajú týmito VOP nedotknuté.
  7. Obchodník a spotrebiteľ  sa dohodli, že v plnej miere uznávajú komunikáciu na diaľku – telefonickú a elektronickú formu komunikácie, najmä prostredníctvom elektronickej pošty a internetovej siete, ako platnú a záväznú pre obe zmluvné strany.
  8. Pre prípady, kedy na strane kupujúceho vystupuje podnikateľ a z toho dôvodu sa vzťah založený kúpnou zmluvou medzi predávajúcim a kupujúcim neposudzuje ako spotrebiteľský vzťah, sa podľa ustanovenia § 5 ods. 7 zákona č. 22/2004 Z. z. o elektronickom obchode v znení neskorších právnych predpisov zmluvné strany dohodli na vylúčení pôsobnosti ustanovení § 5 odsekov 3 až 6 predmetného zákona. Obdobne sa pre tento prípad predávajúci a kupujúci dohodli na primeranom použití ustanovení zákona č. 513/1991 Zb. Obchodného zákonníka v znení neskorších právnych predpisov, ako aj na tom, že všetky písomné prejavy (vrátane právnych úkonov) budú doručované na adresy zmluvných strán, ktoré sú uvedené v príslušných registroch, alebo ktoré boli zmluvnou stranou oznámené, pokiaľ zmluvná strana neoznámi inú adresu. Pre prípad, že zásielku nie je možné doručiť na uvedenú adresu, pre účely týchto VOP sa považuje písomnosť za riadne doručenú po troch dňoch od vrátenia nedoručenej zásielky.
  9. Obchodník si vyhradzuje právo meniť znenie Všeobecných obchodných podmienok.



V Partizánskom, dňa 1.7.2024

Späť do obchodu